Geachte minister Demir,

Wij, verontwaardigde burgers, tekenen bezwaar aan tegen de beslissing van de Vlaamse regering om 23ha van het natuurgebied De Groene Delle in Hasselt en Lummen te ontwikkelen tot industrieterrein.

De Groene Delle is een heel waardevol natuurgebied van broekbossen en natte valleien. Dat kan je niet zomaar compenseren. We moeten er de komende jaren alles aan doen om het sterk versnipperde groen in het dichtbevolkte Vlaanderen te behouden en aan natuuruitbreiding te doen. Voor het klimaat, tegen de luchtvervuiling. Het belang van natuur dichtbij een stad is nog nooit zo duidelijk geweest als tijdens deze coronacrisis.

Langs de Limburgse kanalen liggen nog honderden hectaren leegstaand en watergebonden bedrijventerrein braak. Natuurlijk zijn wij voor jobcreatie, maar dat kan perfect op die beschikbare terreinen in de buurt.

Wij verzoeken u met aandrang om uw beslissing terug te draaien en de alternatieve locaties die voorhanden zijn, te onderzoeken.

3,256 ondertekenaars, op naar 5,000!

Velden met een * zijn verplicht.