Over de PVDA

Alle Hasselaren hebben recht op de stad, niet alleen die met een dikke portefeuille, maar allemaal. Daarvoor heb je een visie nodig, een totaal andere visie.

Wij willen een stad op mensenmaat. Prestigeprojecten rijzen als paddenstoelen uit de grond: Quartier Bleu, het Groenplein, het Dusartplein, de TT-torens, een luxehotel in het Oud Gasthuis. Aan lofts en dure residenties geen gebrek, maar aan betaalbare woningen des te meer.

Wij willen een stad waar naast de gezellige drukte in de winkelstraten ook ruimte is voor bewoners, voor rust en cultuurbeleving. Waar ontspanning niet per se gelijk staat aan consumeren. Waar Hasselaren beslissen over de invulling van de stad, niet de projectontwikkelaars.

Wij willen een stad zonder corruptie en zonder graaiers. Een stad die investeert in veilige fietspaden, jeugdhuizen en wijkgezondheidscentra. Een stad die transparant is en efficiënt, waar niet van alles wordt bedisseld tussen partijen die al jaren aan de macht zijn.

De PVDA telt in Hasselt zes afdelingen die actief zijn in wijken, verenigingen en hogescholen. Wij willen dingen veranderen, samen met de mensen, door druk te zetten. Dat is onze manier van werken. Ludieke acties voeren om de kapotte roltrappen van het station te laten herstellen, handtekeningen ophalen tegen de verkoop van het begijnhof, fietstochten organiseren voor minder fijn stof in en rond de stad, bevragingen ophalen over het parkeerbeleid, voorstellen doen rond leegstand en verkrotting.

In de lente van 2017 opende de PVDA een nieuw actiecentrum. Op een boogscheut van het station beschikken we nu over een eigen plek. We nodigen je graag uit om er eens een kijkje te komen nemen en de mensen van PVDA Hasselt in levende lijve te ontmoeten.

Wij hebben jouw talenten nodig. Bouw samen met ons aan een betere stad.

Kim De Witte, voorzitter PVDA Hasselt